פורטל אשכול - איכות חיים במועצה אזורית אשכול, עסקים, חדשות, קהילה, תרבות ופנאי

 

 



 

הדוא"ל האדום

כתוב לנו

הוסף למועדפים

הפוך לדף הבית אודות ראשי

 

פרסם באתר

שירותי צילום דפוס וגרפיקה קידום בגוגל בניית אתרים

 

 

 

מסוכן בכביש – זהירות כלים חקלאיים

ככה זה מתחיל, שימו לב לרכב הלבן שנאלץ לרדת לשוליים בו נוהגת שכנה יקרה, אמא צעירה וזאת במקום שהטרקטור יפנה מקומו אחר כבוד...

שימו לב לרוחב הכלי אשר בולט מעבר לשני צידי המסלול – גם לשוליים וגם מעבר לפס המקווקו.

ושימו לב שוב, תמונה קרובה יותר כמה חמור ומאיים הגודל והרוחב...

ובמקרה, איתרע המזל (תרתי משמע) ואוטובוס שיצא מאחורי וביצע בתסכולו עקיפה כפולה, נאלץ לבצע קשת רחבה ושימו לב כמה נאלץ הנהג להתקרב לשולי הכביש השמאליים...!!! נהג הטרקטור שהבחין בו לאחר מעשה, הגיב אינסטינקטיבית וסטה מעט ימינה, לכן נראה כאילו ולאוטובוס היה מספיק מקום. לא כך הוא. הביטו שוב בתמונות מעלה ותראו שלפי רוחב הציוד לא יתכן ששניהם לא "ברחו" לצדדים.
לא הצלחתי להבחין אם באוטובוס היו נוסעים כלשהם (שלא להזכיר ילדים!!!)

 

נשימתי נעצרה. מפחיד לאללה. פשוט עוד רגע של מזל.

 

בשנים האחרונות התקדמה הטכנולוגיה החקלאית עד מאוד. פעולות שונות שהיו מתבצעות ע"י מספר כלים חקלאיים במספר שלבים וע"י מספר טרקטורים בעלי יעוד וגודל שונה, הוחלפו בציוד מתקדם מרשים ביותר אשר מבצע את אותן מספר פעולות בפעם אחת.
מרשים מאוד.

יתרה מכך, אני שמח על שהחקלאים (ע"פ רוב הגדולים), משפרים את מידת יעילותם וכנראה רווחיותם בהתאם ועל כך פרגון מלא. מן הסתם מדובר בציוד יקר מאוד של מאות אלפי שקלים ואולי גם מיליוני.

עינינו לא צרה בכך, נהפוך הוא. בתקופה בה החקלאות מתבוססת באדמתה חשוב שחברות גדולות לפחות ישמרו על קיומה ואפילו יקדמו אותה למחוזות חדשים טכנולוגיים וישמרו על המשכיותה.
אך יחד עם זאת חברים, בניגוד לטכנולוגיות גבוהות בהן הקונספט המוביל הוא מזעור, בחקלאות מדובר בהתעצמות גודל הכלים לצורך הכיסוי הנרחב של הפעולות אותן מבצע הכלי.
עד כאן הכל טוב ויפה.
לצערי, אותם תקציבי ענק לרכישת הכלים הנ"ל לא כולל כנראה את קידום נושא הבטיחות של נהגי הכלים וגרוע מכך את בטיחותם של נשותיהם של הגורמים וילדיהם המתנהלים עימם בכבישי האזור ונתונים לסכנות יומיומיות מאותם כלים שלהם עצמם.
טרקטורים גדולים במיוחד מתנהלים עם כלים חקלאיים גדולים לא פחות ובודאי שרחבים מהם.
גם עד כאן הכל טוב ויפה.

לצורך העניין, משאיות הנושאות מטען חורג מחויבות במקדמי בטיחות שונים שהבולט בהם הוא כלי רכב מלווה מלפנים ו/או מאחור, סימון צידי הכלי הבולט בבד או דגל אזהרה וכו'.

לצערי כאן מתחילה הבעיה.
מסיבה כלשהי כנראה מחליטים אותם גורמים, חלקם גם ישובים שיתופיים שכאן מסתיים נושא ההתייעלות ומתחיל נושא החיסכון. כאן נגמר התקציב. בכבישינו נעים טרקטורי ענק עם כלים רחבים מאוד נישאים עליהם אשר מסכנים את חיינו מידי יום, סכנה ממשית ומוחשית ואיש אינו פוצה פה.

לא אחת אני נאלץ להתנהל ארוכות מאחורי כלי שכזה אשר חוסם את שדה ראייתי ואיני יכול לבצע עקיפה. העניין מרגיז לכשעצמו. אין זה הוגן שעל חשבון חיסכון של גורם אחר, אתעכב אני בדרך לפגישה, עבודה או פעילות עסקית אחרת, אאחר ואנזק משיקוליו של שכני. יתר על כן, לא יתכן שאם העזתי לבצע עקיפה בדרך לאותו יעד אסכן את חיי ואלי לא אגיע למחוז חפצי כלל...

לא תמיד מדובר בסיכון של תאונת כלי רכב בהכרח, אלא גם בטעות אנוש אשר נכפית עלי בעת צורך של ירידה לשוליים ובכך סיכון של איבוד שליטה במקרה של שוליים נמוכים (נושא בפני עצמו) אשר כבישינו "נתברכו" בו.
מצב זה פשוט איננו נסבל ועד שלא יקרה אסון כבד כנראה שכולם ימשיכו לעצום עיניים או לסתום פיות בכניעה.
יש לי ילדות. אני רוצה שתארכנה ימים, כך גם לגבי אשתי ואני מתנצל שכך גם לגבי עצמי.
אינני מאמין שראשי הנהלת המועצה בה אני חי אינם מודעים לנושא זה ולא נתקלים בו אף פעם.
מה קורה פה?
האם כוחם ועוצמתם של אילי החקלאות המקומית כה חזק.
מזכיר לי קצת את עולם הפוליטיקה. לא?

ובכן חברים אולי הגיע הזמן ל"צעקתה".

מערכת הפורטל פונה לאחראים במועצה לטפל בתופעה ובעה"ש להביא לסיומה.
מערכת הפורטל פונה למי מהאחראים על הנושא במועצה ולהביא את תגובתו בפני הציבור.
נקדמו בברכה.

האם תורם הכפפה?
מערכת הפורטל תעקוב ותעדכן אתכם חברים וגולשים יקרים על התקדמות הנושא (או לא).

* מספר הרכב שמור במערכת הפורטל.

שמואל עצמון
01.05.09, 23:25 :פורסם    
שלח תגובה לכתבה